• Konkurs pod hasłem: "Las bez tajemnic"

• W dniu 20 maja 2022r. odbył się konkurs przyrodniczy pod hasłem: "Las bez tajemnic", organizowany przez Szkołę Podstawową nr 2 w Brodnicy, Nadleśnictwo Brodnica, Jamy
            i Iława, Porozumienie Kół Łowieckich "Kult św. Huberta" oraz Zarząd Okręgowy PZŁ
            w Toruniu. Konkurs odbył się w Leśniczówce Grabiny.

W konkursie udział brali nasi uczniowie z kl. VI - Marta Galińska i Blanka Kowalewska, które przygotowywała dr Genowefa Zielińska. Uczniowie brali udział na temat lasu i jego mieszkańców oraz sposobu i form ochrony przyrody. Organizatorzy konkursu przygotowali wiele różnych atrakcji; min. strzelanie z broni pneumatycznej, pokaz piłowania drzewa. Odbył się również poczęstunek przy ognisku. Wszyscy uczniowie otrzymali nagrody. Konkurs przebiegał w rodzinne i przyjaznej atmosferze.

• Wycieczka do Torunia

•                                                                                     „Nic tak nie rozwija inteligencji jak podróżowanie”

Emile Zola

W dniu 19 maja 2022r. roku uczniowie klas 1-3 wraz wychowawcami uczestniczyli w wycieczce zorganizowanej w ramach projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej pt: "Poznaj Polskę". Odwiedzili Dom Legend Toruńskich. Miejsce to pozwoliło im przenieść się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii. W zacnym wnętrzu średniowiecznej piwnicy wysłuchali pradawnych – tradycyjnie przekazywanych słowem - legend toruńskich.

Po spotkaniu z panią przewodnik udaliśmy się wszyscy na spacer po Starym Mieście, podczas którego mogliśmy podziwiać bogatą w wiele zabytków Starówkę. Nie mogło zabraknąć wspólnego zdjęcia przy pomniku Mikołaja Kopernika oraz zakupu słynnych toruńskich pierników. Uczestnicy wycieczki zjedli smaczny obiad w restauracji „Małgośka”.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”, poznając interaktywne wystawy dotyczące między innymi: procesu dorastania człowieka na jedynej w Polsce wystawie poświęconej temu procesowi. Ponadto poznali zjawiska związane z ruchem obrotowym. Na wystawie pod tytułem "Rzeka" mogli pobawić się wodą przy stanowiskach ułożonych zgodnie z budową koryta rzeki Wisły czy zbudować gigantyczną budowlę z klocków lub doświadczyć dźwięków odbieranych i wysyłanych przez nasze ciało.

Czas spędzony w stolicy Kopernika dostarczył naszym uczniom mnóstwo pozytywnych przeżyć, radości. Atrakcji nie brakowało.

Opiekunami podczas wycieczki były panie: Maria Urbańska, Anna Ottka i Natalia Lamparska.

Tekst: Maria Urbańska

Zdjęcia: wychowawcy klas I,II,III

• Wycieczka do Gdańska

• W poniedziałek 16 maja uczniowie klas starszych naszej szkoły, udali się na wycieczkę do Gdańska. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pomnika Trzech Krzyży, wzniesionego dla uczczenia pomordowanych robotników w roku 1970. Następnie zwiedzaliśmy Europejskie Centrum Solidarności, to jedno z najnowszych, interaktywnych i najciekawszych muzeów Gdańska.

Trasa wycieczki wiodła przez stałą wystawę, gdzie w sposób chronologiczny przedstawione są losy Polski w czasach komunizmu. Zapoznamy się z pierwszymi protestami robotników przeciw władzy komunistycznej w Polsce, szczególnie tymi najważniejszymi, które miały miejsce w Gdańsku, czyli Grudzień 1970 i Sierpień 1980. Nie zabrakło także wielu ciekawych informacji o powstaniu NSZZ “Solidarność”, wprowadzeniu Stanu Wojennego, obradach Okrągłego Stołu, pierwszych wolnych wyborach w Polsce i upadku komunizmu w całym Bloku Socjalistycznym.

Potem autokarem udaliśmy się do Oliwy – niezwykle klimatycznej, starej dzielnicy Gdańska. Po drodze Pani przewodnik opowiadał nam o mijanych miejscach: m.in. Stoczni Gdańskiej, przemysłowej dzielnicy Wrzeszcz oraz Uniwersytecie Gdańskim. W Oliwie  zwiedziliśmy Katedrę Oliwską i oczywiście wysłuchaliśmy, niepowtarzalnego koncertu organowego.

Kolejnym etapem było Stare Miasto i zwiedzanie gdańskiej starówki z przewodnikiem min. Dwór Artusa, Ratusz, Żuraw, Fontanna Neptuna, Bazylika Mariacka, Długi Targ, Wyspa Spichrzów. Obiad i zakup pamiątek dopełnił atrakcje wycieczki.

• Święto Konstytucji w naszej szkole

• W piątek 6 maja w naszej szkole odbył się uroczysty apel poświęcony rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie naszej szkoły oddali hołd tym naszym przodkom, którzy 231 lat temu, uchwalili bardzo ważny dla Polski akt prawny. Wydarzenie to pokazało młodym ludziom ten moment z naszej historii z którego jesteśmy dumni i chcemy go pokazywać.

Część artystyczną wraz z uczniami klasy VI przygotowali Pani Agnieszka Bąkowska i Pan Marian Borowski.

Uczniów klasy VI dzielnie wspomagali uczniowie klasy I, przygotowani przez Panią Annę Ottkę i uczniowie klasy II, przygotowani przez Panią Natalię Lamparską.

• Konkurs wiedzy pożarniczej

• W piątek 29 kwietnia w Brodnicy, odbyły się eliminacje powiatowe w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”. Naszą szkołę i naszą gminę reprezentowali:

- grupa I – klasy I – IV – Lena Kowalewska,

- II grupa – klasy V – VIII – Dawid Pilewski.

Lena Kowalewska zajęła drugie miejsce w swojej grupie wiekowej.

Gratulujemy!

• Gminny Konkurs Pięknego Czytania

• Dnia 27 kwietnia uczniowie klas 1-3 naszej szkoły wzięli udział w Gminnym Konkursie Pięknego Czytania, którego organizatorem była Szkoła Podstawowa w Brzoziu.

W trzech kategoriach wiekowych naszą szkołę reprezentowali:

Klasa 1:

Dominik Osicki.

Na podium stanęły:

III miejsce - Magdalena Pilewska w kategorii kl. 1

III miejsce- Julia Sarnowska w kategorii kl. 2.